İki kişi için inşa edilmiş bir mezar soygununda Lara
Lara Croft: Işık Bekçisi, Crystal Dynamics tarafından geliştirilen ve Square Enix tarafından yayımlanan bir üstten görünüm aksiyon-macera oyunudur. Oyun, ana Tomb Raider serisinden bir yan ürün olup, ikonik Lara Croft'u daha arcade tarzında, iş birliğine odaklanmış bir deneyimde yıldız yapmaktadır.
Lara Croft: Işık Bekçisi, ana Tomb Raider serisinin bir yan ürünüdür. Popüler çift joystick nişancı mekanizmasına tutunarak, serinin eski keşif motifini almış ve bulmaca çözmeye odaklanan bir izometrik aksiyon oyunu yaratmıştır. Ve şimdi PC ve mobil platformlara ulaşmıştır.
Lara hızlanıyor
Temelinde, Lara Croft: Guardian of Light, savaş, keşif, platform oluşturma ve bulmaca çözmeyi küçük mezarlarda birleştiriyor. Oyuncular, her biri benzersiz yeteneklere sahip olan Lara Croft veya eski Maya savaşçısı Totec rolünü üstleniyor; Totec platformlar yaratabilir ve kalkanıyla mermileri engelleyebilirken, Lara geçiş ve bulmaca yardımı için kancalı ipini kullanıyor. Toplanabilir nesneler, zorluklar ve yüksek puan sistemleri, her seviyede tekrar oynanabilirliği ve keşfi teşvik ediyor.
Onlar, Lara’nın mezar yağmalama maceraları sayesinde serbest kalmasaydı, sonsuza dek güvenli bir şekilde hapsolmuş kalacaklardı. Eğer sadece Xolotl kaçmış olsaydı bu çok da kötü olmazdı, ama yanında troller, dev örümcekler ve diğer şeytani ordular getirdi. Ama endişelenmeyin, çünkü yeni dinamik ikilimiz, önlerindeki her şeyi öldürmek için hazır.
İki yağmacı
Totec, çok oyunculu aksiyona olanak tanımak için sadece bir hikaye aracı veya Lara'nın bir kopyası olmaktan daha fazlasıdır - elverişli bir şekilde, bu iki rolü de dolduruyor. Lara ve Totec, çevresel bulmacaları çözmek için farklı yeteneklerini birlikte kullanmak zorundalar. Bazen ikisi de blokları ve kayaları itmek zorunda kalıyor, bazen de Totec, Lara'nın anahtarlara ulaşabilmesi için platform olarak kullanması gereken mızraklar atmak zorunda kalıyor.
Görsel olarak, oyun eski kalıntılarla, yemyeşil ormanlarla ve daha fazlasıyla zengin detaylı ortamlar sunuyor. Animasyon ve efektler o dönemde etkileyici ve oyun, eski donanımlarda bile sorunsuz çalışıyor. Müzik ve ses tasarımı, eylemi tamamlayarak ortam gerginliği ile macera enerjisi arasında bir denge kuruyor. Ancak, oyun döngüsü ve bulmacalar bir süre sonra işlevde az çeşitlilikle öngörülebilir hale geliyor ve bu da tekrara yol açıyor.
Bir partnerle Mezarlık Soygunu üzerine eğlenceli bir dokunuş
Lara Croft: Guardian of Light, Tomb Raider formülüne taze, işbirlikçi bir bakış açısı getiriyor. Bulmacalar, platform geçişleri ve çift joystickli nişancı oyununu harmanlayarak, özellikle bir arkadaşla birlikteyken sağlam eğlence sunuyor. Tekrarlar ortaya çıkabilse de ve bulmacalar sonunda formüle bağlı hissedilebilse de, iyi tasarlanmış seviyeleri ve benzersiz karakter mekanikleri, bugün hala oynanmaya değer unutulmaz bir yan macera oluşturuyor.